Technologia produkcji instrumentów klawiszowych Kawai

Kawai Millennium III

Opatentowana forma stosowana w pianinach Kawai to olbrzymi krok w kierunku reprodukcji akcji klawiatury znanej jedynie w fortepianach. Owa technologia dostarcza aż do 25% szybszej odpowiedzi niż tradycyjne drewniane rozwiązanie. Innowacyjny wygląd i zastosowanie specjalnego tworzywa Kawai ABS-Carbon zapewnia grającemu niezrównanej możliwości ekspresji, swobody, a zarazem znakomitej kontroli. Akcja klawiatury Millennium III jest jeszcze bardziej wrażliwa na dotyk grającego, dzięki czemu możliwe jest perfekcyjne oddanie subtelności gry pianissimo, a zarazem nadanie więcej mocy grze przy jeszcze mniejszym wysiłku. Akcja klawiatury Millennium III dostępna jest we wszystkich fortepianach oraz pianinach akustycznych Kawai z wyjątkiem modeli Kawai K15 i Kawai ND21.

Kawai ABS-Carbon

ABS-Carbon to autorski materiał producenta Kawai, łączący w sobie tworzywo ABS (używane w klawiaturach Kawai już od 40 lat) oraz niezwykle wytrzymałe włókno szklane. Praktycznie niezawodny mechanizm o niespotykanej dotąd sile to nic innego jak ABS-Carbon od Kawai! Rozwiązanie dostępne jest we wszystkich modelach fortepianów Kawai GX.

Większe klawisze

Długość całkowita każdego klawisza została zwiększona, by grający mógł grać bardziej komfortowo i w łatwiejszy sposób przy jednoczesnym uzyskaniu lepszej odpowiedzi i wyczucia klawiatury niezależnie, czy uderzamy w część klawisza frontową czy tylną. Klawisze mają lekko dłuższy profil by zapewnić maksimum stabilności i mocy. Ten typ klawiszy jest dostępny we wszystkich fortepianach i pianinach akustycznych Kawai z wyjątkiem modeli Kawai K15 i Kawai ND21.

Ekskluzywne młoteczki Shiko Seion

Uważane przez wielu zawodowców za rozwiązanie gwarantujące najwyższy poziom produkcji dźwięku, młoteczki Kawai są tworzone w całości przez specjalistów z najlepszych materiałów – włókna wełnianego z Australii i Nowej Zelandii. Ręcznie wytwarzane, wzmacniane i formowane bez sztucznych dodatków. Regulacja brzmienia odbywa się wskutek ręcznej obróbki, a nie z pomocą maszyny. Dzięki tej metodzie uzyskane młoteczki wytrzymują wiele lat przy zachowaniu znakomitych walorów brzmienia. Dostarczają niezrównanej dynamiki, jakości brzmienia i ekspresji muzyka. Młoteczki Shiko Seion są obecne we wszystkich fortepianach Shigeru Kawai.

Powierzchnia klawiszy NeoTex

Ekskluzywna powierzchnia klawiszy NeoTex tworzona jest z włókien celulozowych, dzięki czemu gwarantuje gładką, finezyjną teksturę imitującą naturalną kość słoniową i heban. Częściowo porowata, specjalnie stworzona powierzchnia skutecznie absorbuje pot pojawiający się na palcach podczas gry. Jeśli tylko powierzchnia NeoTex jest stosowana zarówno na białych, jak i czarnych klawiszach, spójność czucia gry jest gwarantowana na całej długości klawiatury. Znakomicie zaprojektowana konstrukcja zapobiega osadzaniu się niepożądanego kurzu. Powierzchnia NeoTex dostępna jest w modelach serii Kawai GX oraz Shigeru Kawai, jak również Kawai K-500, Kawai K-600 i Kawai K-800.

Świerkowa płyta rezonansowa Japanese Ezo

Świerk Ezo pochodzi z własnych zasobów Kawai, dojrzewając w śnieżnych górach Hokkaido. Dzięki wysoko położonemu, wietrznemu i ekstremalnemu otoczeniu drewno Ezo nabywa cenionej ścisłości i zwartości. Wysokiej jakości, specjalnie selekcjonowane charakteryzuje się niespotykaną energią i projekcją brzmienia.

Gdy tylko świerk Ezo zostaje ścięty, natychmiast organizuje się sadzenie nowego, który następnie zostaje wystawiony na zewnątrz na okres aż piętnastu lat. Ten długi, żmudny, ale również przede wszystkim naturalny proces jest znany jako Kigarashi. W języku japońskim słowo „Kigarashi” w odniesieniu do drewna oznacza „znajdujący balans pomiędzy czasem a naturą”. Po co pozostawiać drewno na 15 lat, skoro można skorzystać z szybszych i tańszych, bardziej nowoczesnych rozwiązań, jak suszenie w piecu czy suszenie wymuszone? Powodem jest wytrzymałość.

Naturalny proces dojrzewania świerku Ezo dostarcza płyty rezonansowej o potężnej stabilności i mniejszej wrażliwości na uszkodzenia. W nawiązaniu do technologów specjalizujących się w obróbce drewna, wymuszone suszenie może zmienić strukturę molekularną drewna i negatywnie wpłynąć na stabilność, jak również projekcję brzmienia instrumentu.

Każda płyta rezonansowa Shigeru Kawai posiada specjalną pieczęć, która oznacza przynależność modelu do płyt Premium Kigarashi, czyli najstabilniejszych i najlepiej brzmiących fortepianów akustycznych. Płyta Ezo jest dostępna we wszystkich fortepianach koncertowych Shigeru Kawai.

Struny basowe Temaki

„Temaki” oznacza dosłownie „ręcznie nawijane”. W powolnym, starannym procesie Temaki, każda ze strun jest ręcznie nawijana by zapewnić maksimum precyzji i odpowiednie naprężenie. Struny Temaki są dostępne w każdym fortepianie koncertowym Shigeru Kawai.

Dagmara Naczk