Dla kogo Kawai i dlaczego warto?

Dla osób poszukujących najbardziej autentycznego brzmienia oraz wrażenia dotyku zbliżonego do fortepianu, metody próbkowania i filozofia projektowania mają duże znaczenie, i mogą „robić różnice” w odbiorze danego instrumentu.
Pod tym względem Kawai ze wszystkich producentów przykłada największą wagę na testy i  poszukiwanie sposobu „zapożyczania i wyodrębniania” cech „żywego” fortepianu akustycznego, a następnie wdrażenie jego subtelności w świat instrumentów cyfrowych.

Pozostałe detale również są na najwyższym poziomie, ale większa część uwagi i rozwiązań innowacyjnych dotyczy możliwości zbliżenia się do ideału fortepianu klasycznego.

Wielokrotnie pianiści klasyczni i nauczyciele, znający linie produktów Yamaha i Roland, wyrażają zaskoczenie tym, jak głęboki autentyzm kryje się w dźwiękach oraz jak bogate i „prawdziwe” są odczucia z gry na instrumentach KAWAI, w porównaniu z popularnymi markami na rynku.

Wynikać to może częściowo ze sposobu, w jaki Kawai sampluje dźwięki, używając kombinacji technik renderowania i modelowania. Wpływ na to może mieć również mniejsza skala produkcji oraz mniej „hurtowa” filozofia rynkowa. Dzięki temu swoje pomysły i rozwiązania konstrukcyjne mają czas wprowadzać i udoskonalać technicy akustyczni oraz mistrzowie fortepianu wspópracujący przy tworzeniu instrumentów KAWAI.

Podejścia organizacyjne i projektowe są również ważne przy porównywaniu marek pianin cyfrowych. Z trzech głównych marek – Roland w ogóle nie produkuje pianin akustycznych. Firma wyrobiła sobie markę w technologii syntezatorów i produkuje dobry „cyfrowy ” produkt, który dobrze nadaje się do wszechstronności na scenie i w studiu. Element pianistyczny jest jednak słabszy. Yamaha posiada doświadczenie w zakresie fortepianów akustycznych, ale ich rynek docelowy jest przeznaczony dla szerokiego grona użytkowników i obejmuje wiele „dzwonków i gwizdków”, duża ilość modeli (w tym keyboardy i workstations) i stosunkowo krótkie cykle życia produktów. Osiąga się to kosztem skupienia na fortepianie. Brzmienie jest czyste w „cyfrowy” sposób, podczas gdy Kawai mają bardziej analogowe brzmienie, które jest znacznie bliższe złożoności i naturalności prawdziwych fortepianów.

KAWAI MP1SE

Ostatecznie na ocenę marki Kawai wpływają także inne aspekty:

  • długowieczność – cyfrowe urządzenia nadal działają dobrze po ponad 15 i więcej latach, Kawai zobowiązuje się do zachowania dostępu do części przez okres do 7 lat po zaprzestaniu produkcji danego modelu;
  • utrzymanie wartości – instrumnety wykonane w mniejszych ilościach są chętnie poszukiwane ze względu na doskonałą reprodukcję dźwięku i wrażania dotyku klawiatury, modele Kawai na rynku wtórnym potrafią zachować od 50% do 70% swej wartości pierwotnej
  • wsparcie techniczne  – wysoko wykwalifikowani technicy zarówno w dziedzinie pianin akustycznych, jak i cyfrowych. Znakomite wsparcie techniczne bezpośrednio od starszych pracowników działu obsługi klienta w Japonii.

Z tych wszystkich powodów Kawai oferuje najlepszy wybór dla klientów, których interesują przede wszystkim doskonałe wrażenia z gry na pianinie w formacie cyfrowym.

         Pianino scenicna KAWAI  MP11SE i MP7SE

KAWAI MP11SE

Z pośród szerokiej grupy pianin cyfrowych KAWAI wyodrębnić możemy pianina sceniczne Kawai  MP11SE i MP7SE (stage pianos)

Pianina sceniczne serii MP wyposażone są w doskonałe, pełnowymiarowe klawiatury Kawai z drewnianymi (MP11SE) i plastikowymi (MP7SE) klawiszami. Cechą wyróżniającą pianino cyfrowe Kawai MP11SE jest jego pierwszorzędna klawiatura z drewnianymi klawiszami Grand Feel , która wiernie odtwarza naturalny ruch i odczucie pianina akustycznego. 

MP7SE posiada natomiast doskonale dopracowaną, wiodącą w swojej klasie klawiature Responsive Hammer III z plastikowymi klawiszami. Zastosowanie takiej klawiatury w pianinie scenicznym wpływa również na jego mniejszą wagę – 21kg (MP7SE) przy 34kg w przypadku drewnianej klawiatury droższego modelu.

MP11SE i MP7SE oferują szeroką gamę wbudowanych brzmień, w tym Shigeru Kawai SK-EX, SK-5, Kawai EX z symulacją Harmonic Imaging XL. Modele MP zawierają również wybór realistycznych brzmień pianina elektrycznego, wraz z efektami i symulacjami wzmacniacza/głośnika w stylu vintage. Zaprojektowane dla wykonawców na żywo, instrumenty MP z szeroką gamą parametrów edycji dźwięku Virtual Technician zapewniają doskonałą kontrolę nad podziałami, warstwami i złożonymi korektami dźwięku w czasie rzeczywistym, z kompleksową funkcjonalnością 4-kanałowego kontrolera MIDI master do zarządzania urządzeniami zewnętrznymi.
Instrumenty umieszczono w solidnej drewnianej i metalowej obudowie, z hebanowymi bokami. MP7SE wyposażono w zaprojektowany i wyprodukowany przez Kawai wysokiej jakości pojedynczy pedał F-10H, z kolei w MP11SE jest to zupełnie nowy potrójny pedał GFP-3.

MP11SE i MP7SE idealnie nadają się dla profesjonalnych muzyków, którzy nie godzą się na kompromisy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *